پیاده روی
پیاده روی
این وبلاگ اطلاعاتی درباره ی پیاده روی عمومی

به گزارش خبرگزاري مهر، محققان دانشگاههاي پيتسبورگ، ايلينويز، رايس و اوهايو در بررسيهاي خود نشان دادند که يکسال انجام فعاليتهاي فيزيکي سبک (40 دقيقه پياده روي) مي تواند ابعاد هيپوکامپ را افزايش داده و موجب بهبود حافظه فضايي در سالمندان شود.

اين دانشمندان 120 داوطلب سالمند را که همگي بدون تحرک و بدون علائم زوال عقل بودند به دو گروه تقسيم کردند.

براي گروه اول 40 دقيقه پياده روي به مدت 3 بار در هفته و براي گروه دوم تمرينات کششي تجويز شد.

تمام افراد در مدت و بعد از تحقيقات از ديدگاه فيزيکي آزمايش شدند و مغز آنها با رزونانس مغناطيسي کنترل شد.

نتايج اين تحقيقات نشان داد داوطلباني که تمرينات ايروبيک سبک را انجام مي دادند در هيپوکامپ چپ و راست آنها به ترتيب 2.12 و 1.97 درصد افزايش حجم مشاهده شد.

درحالي که در افراد گروه دوم، افزايش فضاي هيپوکامپ کمتر و برابر با 1.40 درصد براي هيپوکامپ چپ و 1.43 براي هيپوکامپ راست به ثبت رسيد.

براساس گزارش نيويورک تايمز، در مرحله بعد، تمام افراد تحت يک آزمايش سنجش حافظه فضايي قرار گرفتند. در اين آزمايش، داوطلبان گروه اول بس از يکسال پياده روي نسبت به تست پيش از شروع تحقيقات بهبود حافظه فضايي را نشان دادند.

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: "فکر مي کنيم که آتروفي هيپوکامپ در سنين بالا تقريبا اجتناب ناپذير باشد اما ما ديديم که حتي يک فعاليت ورزشي سبک که مدت يکسال به طور مرتب دنبال شود مي تواند ابعاد اين ساختار مغزي را افزايش دهد به طور خلاصه مغز در اين فاز همچنان قابليت اصلاح شدن را دارد."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان